Västtrafik

Västtrafiks nya kontoladdningar suger. Vill inte veta hur många hundringar jag har donerat till dem pga att jag glömt checka ut, tryckt fel, klickat in två zoner när bara en zon gäller, missat byten etc. Skitsystem. Vem kommer ihåg att checka ut när man är stressad och måste av bussen snabbt för den ska vidare och man ska hinna med en annan.

Nej, det här var inget bra system. Det gamla var visserligen fett risigt det med, men ändå...


Lånade ett häfte av Martin Stigh idag, "Dagens Nyheters Skrivregler" för att utveckla mitt skrivande. Det första jag ser när jag slår upp häftet är "Substantivs pluralböjning". Hm...får se hur mycket jag orkar ta mig igenom... Men hur som helst stod det en grymt bra grej på baksidan av häftet:

Om man anmärker på en oklarhet hos en författare så får man ofta till svar: ja, kanske det kunde ha uttryckts tydligare, men nog förstås det med litet god vilja hos läsaren! Sannolikt, men vilken rätt har man att förutsätta god vilja från läsarens sida? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0