Vem är boven?

Rapport:

22.18 kom jag hem efter en lång dag. Hade inte varit hemma på hela dagen. Min tanke var att packa ur väskan, slå på datorn, ta fram min Ben&Jerry Half Baked och se en repris mellan Federer-Nadal på tennistv.com.

Det första bakslaget kom när jag märkte att det inte fanns någon repris längre att se på tennistv. Riktigt illa. Trodde man kunde se alla finalerna i repris, men så verkar inte vara fallet. Dock - min kväll var bara till 50% spolierad. Jag hade ju B&J kvar, och jag kunde ju nöta den till ett avsnitt How I Met Your Mother istället.

Tror ni jag blev lite chockad när jag sen öppnar frysen och den inte finns där längre? När jag lämnade huset på morgonen är jag 100% säker på att det fanns en oöppnad Ben&Jerrys Half Baked där, som jag införskaffat för några dagar sen. Men nu var den spårlöst försvunnen. Fy fan!

Det är en av nackdelarna till att bo hemma - man kan inte köpa egna saker och förvänta sig att dem finns kvar allt för lång tid. Tacka vet jag när man bodde i Kramfors, då visste man iaf vem boven var om något onyttigt försvann från skafferiet eller frysen (Dilf). Plus att om det försvann så visste man att han garanterat hade 511 liter cola själv i kylen, eller 23 Grandiosa Big One som man kunde käka av istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0