Irriterad

På så här gott humör var jag när jag hade duschat, slängt på mig mina lalliga grå, en skjorta och skulle ner och käka frulle:



Sen slår jag upp dagens SvD och mitt goda humör byts istället ut till att bli oerhört irriterat. Jonas Arnesen är grym för svensk tennis - ungefär 60% av det som skrivs om svensk tennis kommer från hans penna. Men varför måste killen jämt vara så ruskigt negativ? När jag och Dilf drev DownTheLine skrev vi det där, och jag skriver det igen - skitbra att han skriver, men varför alltid så negativt? Är något dåligt så ska man självklart skriva det, men även om något är positivt så vrider Arnesen det till något negativt.

Så här står det i en artikel om gårdagens matcher:

Närmare 4000 stolar stod tomma och ljudet från den cirkulerande helikopter som bevakade Stadionområdet trängde in i hallen där de israeliska supportrarna tycktes vara i majoritet.


Det där stämmer fan inte! 4000 stolar stod tomma - korrekt. Men att en cirkulerande helikopter hördes är inte sant, och den svenska klacken var då fan inte tyst heller. Det var sjukt mycket bättre stämning inne i hallen än någon någonsin kunnat hoppas på! Både svenskarna och israelrna gapade på riktigt bra, och jag tror alla inblandade var ruskigt nöjda med stämningen.

Visst, det skulle varit grymt mycket bättre om hallen var fullsatt, men sett till förutsättningarna så var det hur bra som helst!

En annan sak som gör mig irriterad är upplägget på frukostarna på hotellen. Först tar man bricka och tallrikar. Efter det står valet av pålägg på tur. Ofattbart! Hur ska man veta vilket pålägg man vill ha när man ännu inte ens sett vilket bröd som finns att välja på. Galet. Vart är världen på väg?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bor säkert på ibis, bodde där med förut och reagera över samma sak på frukosten!

2009-03-07 @ 11:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0