Handen på hjärtat

När jag satsade på min tennis så sa jag alltid att mitt mål var att den dagen jag lägger spaden på hyllan så skulle jag med handen på hjärtat kunna säga till mig själv att jag verkligen gjort allt som stod i min makt för att lyckas. Och det känner jag att jag kan göra. Jag gjorde verkligen allt jag kunde, men var helt enkelt inte tillräckligt bra. Det känns bra.

Jag försöker tänka på det här sättet i de flesta situationer. Okej, skolan kanske jag...kunde gjort lite mer i, men det är undantaget som bekräftar regeln. Men vad gör man när man har gjort sitt bästa, allt som stått i ens makt, misslyckats men ändå inte känner sig tillfredsställd?




Kanske gör man som två "kommenterare" föreslog i några kommentarer under ett tidigare inlägg (24/2) i den här bloggen, på samma ämne. Tycker dessa två kommentarer är några av de skönaste jag fått sen jag började blogga för typ ett år sedan!

Postat av:

Man lyssnar på den här låten:
http://www.youtube.com/watch?v=iyd8dY8rRtA

Sedan reflekterar man över livet, man kanske går ut i skogen och möjligen infinner sig ett tillfälle att fånga ett vilt djur.

Det är som med allting annat. Om något är F.U.B.A.R. så bör man skifta fokus. Enda skillnaden här är att det är känslolivet som spökar med sina kemiska substanser i din hjärna. Men tro för fan inte att du fångat gammelgäddan.

Vad mycket metaforer det blev...


Postat av: Jolle

Man bryter ihop och går vidare, håller även med den anonyme dåren ovanför mig, fånga ett vilt djur och kom igen sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0