Grind

Ibland förtjänar man en klapp på axeln, och det känner jag att jag gjort mig förtjänt av nu. De senaste tio dagarna har jag avverkat följande träningspass:

5 x tennis
4 x speedminton
5 x gym
2 x löpning
1 x simning

Inte illa pinkat av en avdankad 20-åring.

Träning är ett bra sätt att koppla bort tankarna. Man läser och hör att man ska hitta på saker hela tiden för att inte bara sitta hemma sysslolös, och träning är ett riktigt bra tidsfördriv. Man aktiverar sig samtidigt som manfaktiskt gör något nyttigt, något kreativt. Så jag har kännt att det bara är att grinda på.

Hela livet är för övrigt ett stort grind. Man bara nöter och nöter. Oavsett ifall man mår bra eller dåligt är det bara att sticka ner huvudet i sanden och köra på. Kontrollera dina känslor - annars kontrollerar dem dig. Livet är ett stort jävla grind.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att höra lite positiv tankar igen

2009-03-19 @ 07:17:36
Postat av: J

Du bör lägger mer tid på skola/utbildning/jobb!:D

2009-03-19 @ 12:38:08
URL: http://viklundk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0