Debuten avklarad

Då var landslagsdebuten i Speedminton avklarad. Jag började med att spela mot Daniel Gossen som är rankad etta i Europa. Spelade helt okej men föll 12-16 i tredje och avgörande set (normalt spelar man femsetare, men den här helgen är det bäst av tre set till 16 som gäller). Det var svåra förhållanden då vi spelar på konstgräs som var sjukt halt, det är lågt i tak jämfört med Mölndal där jag brukar spela vilket gör att det är uber-offensivt spel som gäller vilket inte riktigt är min spelstil, och sist så är det svårt att fokusera fjädern med alla olika färger som är i bakgrunden.

Men hur som helst, är så här i efterhand rätt knäckt över förlusten, men vann sedan min andra match i två raka set - det var gött.

Totalt ligger vi under med 2-4 i matcher, men det skall spelas en hel drös med matcher imorgon, så det finns goda chanser att ta igen vårt underläge, framförallt med tanke på att Per Hjalmarsson i vårt lag, som vann Em förra året, troligtvis kommer vinna alla sina matcher.

Kom gärna dit och heja, spelet börjar 9.30 imorgon i Nordstan!

Här är lite bilder och en film från dagen:























Och här är videon - tack till Melker som filmade och skickade mig den!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Star nu asså

2009-06-12 @ 23:45:13
Postat av: Anonym

haha grym komentator...not :P

2009-06-13 @ 08:16:12
Postat av: alex

hahaha bra kommentator :P

2009-06-13 @ 14:03:32
Postat av: jennie

haha fyfan va fult :D .. men bra dä'är ;D

2009-06-14 @ 18:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0