Yrkesval

När jag var i Stockholm sist och satt på bussen tillsammans med Dilf utspelar sig följande konversation:

Dilf: Det är verkligen helt underbart att vara hemma och inte göra någonting! Jag älskar verkligen att dega!
Jag: Ja, det kan vara rätt skönt fakiskt.
Dilf: Jag ska fan bli professionell degare. Bli bäst i världen på att inte göra någonting! Bara ligga och dega i soffan.
Jag: Hahaha, ja, varför inte?
Dilf: Men jag ska inte bli det i Sverige. Jag ska bli det i något varmt land typ...
Jag: Ja, när du erövrat Sverige så måste du ju söka dig utomlands för att få möta dem bästa.

Några dagar senare har vi följande samtal på msn. Då har han tydligen ändrat sig och bytt mål med livet.

Dilf: Går ju inte att koncentrera sig när man är på msn och någon skriver!
Jag: Haha, jag vet:P Helt sjukt svårt. Hade tänkt få jättemycket gjort ikväll, men har inte fått gjort ett skit.
Dilf: Haha, nä, vet hur det känns. Sjukt jobbigt. Jag ska bli en professionell msn nötare... Då måste man vara taktisk. Man skaffar kontakter runt hela världen, så sover man när det är någon kontinent man inte har, och när alla kontinenter man har sover så sover man då också:P
Jag: Hahahahahaha! Kanske halvtid degare och halvtid msn nötare:P
Dilf: Haha jaa, fatta vad grymt! Ska starta en ny grupp på Facebook, "Professionell degare".

Låter rätt soft:P

Kommentarer
Postat av: Jolle

Eller så skaffar sig dilf något bättre att göra?:p

2009-02-25 @ 10:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0