Indianerna - ett lyckligt folk

Har ingen aning om när Sveriges stadiga ytterback Erik Edman droppade följande smarriga kommentar, men läste den i Aftonbladet igår. Och jag dyrkar den skarpt!


"Jag tror att de här indianerna ute i regnskogen är jäkligt mycket lyckligare än vad vi är. De vaknar på morgonen och tänker: "Jag måste fixa mat till ungarna, mig själv och frugan". Sedan är det inte många fler problem de har. Slår ihjäl någon huggorm, sedan käkar de den och sedan är de rätt nöjda."

Sjukt sant alltså. Blev nästan sugen på att leva ett sånt liv. Skaffa en snygg brud och sen dra in i djungeln och leva där ett tag. Inga måsten, inga problem. Skaffa lite föda, äta och sen göka med frugan resten av dagen. Låter rätt gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0