Friend request

Min vän [email protected] fick härom dagen en friend request på Facebook från en person han inte kände igen. Han accepterade tjejen i fråga, men efter att ha tittat igenom deras gemensamma vänner så förstod Henrik att det egentligen var hans bror, Johan, som flickan egentligen hade tänkt lägga till. När detta faktum nått Henrik så skickade han henne följande fantastiska mail:

Jag uppskattar mycket intentionen men då det föreligger viss tveksamhet huruvida denna förfrågan sändes till rätt mottagare kan jag inte annat än att ifrågasätta ditt agerande för att så snabbt som möjligt komma till rätta med det här möjliga misstaget. Självklart lägger jag till dig som vän på den här internetcommunityn kallad facebook, hesitera inte över det påståendet, men bara om det verkligen var din avsikt att skapa en digital, vänskaplig relation med undertecknad. Dock säger sannolikheten annorluda då man studerar våra gemensamma vänner och min slutsats är följande: det är min lillebror Johan du vill komplimentera med detta smickrande erbjudande om människans näst största äventyr, nämligen vänskap.

Jag tackar så mycket för visat intresse men uppmanar dig även att skriva tillbaks och berätta om min imponerande avancerade teori visar sig stämma överrens med verkligheten.

På seende,
Henrik


Vad som är extra roligt är att tjejen ännu inte efter fyra dagar har svarat Henrik. Däremot har hon lagt till Johan som vän, haha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är särskilt konstigt att det inte svaras där, /ignore på dryghet!

2009-04-27 @ 17:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0