Liveblogg

Okej, lite livebloggning från AA! Oudin-Wozniacki precis färdigspelad, så tänkte att jag hinner riva upp datorn en snabbis innan Fedlord och Soder gör entré.

Wozniacki gör as usual en stadig insats mot orutinerade Oudin, som trots allt gör en helt fantastisk turnering.

Nu sitter vi och väntar på kvällens huvudpunkt. Som tur är har jetlagen lagt sig i kroppen, så kommer förhoppningsvis slitas med av stämningen på läktaren som trots att den förra matchen bara var en dammatch är helt fantastisk!

Hände för övrigt en sjuk grej tidigare under dagen; Min första tennistränare Fredrik Bengtsson lärde mig att man ALLTID, utan undantag, ska ha med sig sina spadar när man reser bort, ifall man av någon händelse skulle få chansen att lira lite. Så jag brought mina Yonex RDS med mig, och tro det eller ej, dem kom till användning! Direkt efter mitt förra blogginlägg åkte vårt gäng in till Flushing Meadows, och väl där ser jag den stora Fedlord precis innanför grindarna. Hans inbollningspartner hade tydligen pissat på honom idag, så han stod där utan någon att slå med inför dagens kvartsfinal. Nog för att han knappast behöver någon uppvärmning när det enbart är kvart, jag menar, det var ju lite mer än fem år sen han torskade så tidigt förut, men kan ju alltid vara kul för honom också att få lite träning. Hur som helst - jag förstod allt detta genom att tjuvlyssna på vänstra örat, så jag kopplade situationen snabbt och klev med ruskigt stadig tyska fram och frågade "if you need a hit", fast på tyska då. Grabben blir överlycklig och vi går mot AA för att bolla in.

Han är hur trevlig som helst! De första 6-7 bollarna lyckas jag kliva runt med min relativt stadiga backhand, men när den åttonde hamnar på högersidan utan möjlighet att glida runt blir det värre. Forehanden landar före egen servelinje, och Fedlord blir helt vansinnig! Killen undrar vad fan jag sysslar med, skäller ut mig efter noter och ber mig fara åt pipsvängen i princip. Självklart säger man inte emot den store Fedlord, utan jag kliver utan ett ord av banan och är glad över minuterna jag fick ihop med honom.

Fedlord behövde dock inte vara utan inbollning - den store legenden Andre Agassi m. familj hade stått på läktaren och kollat på oss, så istället för mig hoppade Andres son in och bollade in med Fedlord. Samma son som för något år sedan lekte med Dent i reklamfilmen här nedan.

Nu klev spelarna in - Roger stilig som fan som vanligt, och Robin halvt sliten med någon veckas stubb. Också som vanligt. Novak väntar i semifinal för Fedlord efter den här matchen - nästan lite för enkel resa fram till finalen.


Kommentarer
Postat av: Jocke

HAHAHHA! sjukt att du är med om allt detta bara för att du har åkt ned till staterna! så jävla tur du har!

2009-09-10 @ 16:36:04
URL: http://mrjolleboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0