Serien

Spelade min sista match för utomhussäsongen igår. Jag mötte Mikael Ohlsson från Skövde och vann till min egen förvåning med 67(5),62,10-2. Helt klart min bästa match hittills den här serien.

Får säga att resultatmässigt har det gått bättre de här matcherna än vad jag hade hoppats på. Med lite flyt hade jag kunnat haft full utdelning, men det blir ju alltid små marginaler när man spelar med matchtiebreak. Mycket lotto. Spelmässigt har jag inte varit fullt lika nöjd då jag tyvärr spelat mycket försiktigare än jag brukar göra på träning, Men men, det har varit riktigt skoj att lira iaf, och jag håller tummarna för att Mölndal fixar nytt kontrakt i ettan. Nästa helg möter de Vänersborg i en viktig match som jag tyvärr inte kan delta i då jag är i Falköping på läger som tränare.

För övrigt - Franska Öppna har startat! 150-5 i grusmatcher. 28-0 på Roland Garros. Finns det något som talar för att Nadal inte kommer vinna i år också? Knappast, men fan vad jag håller tummarna för Roger!


Kommentarer
Postat av: Jolle

Rogers gräsfacit är okey, inte att förglömma.

Nu är vi på Rafa´s territorium, MEN vad hände i Madrid??? OCH Rafa har inte imponerat såhär långt i RG! MEN, det har ROGER gjort!:D

2009-05-26 @ 10:12:03
URL: http://viklundk.blogg.se/
Postat av: lugn

lugna dig jolle, det är första omgången endast och det är alltid lite nervigt.

I madrid ja, rafa hade spelat en match på 4h 18h innan federer matchen och mot djoko fick nadal springa som en jagad hare!

allt talar för att nadal ska vinna inget för federer eller någon annan!

2009-05-26 @ 14:22:20
Postat av: sophie

On clay, in Paris...with a racquet... that man is unbeatable... Vamos Rafa!

2009-05-26 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0