True Toby, true

I Australian Open spelade Roger Federer den bästa tennisen jag någonsin sett någon prestera under matchen mot Andy Roddick. Federrer vann 64,60,62 har jag för mig. På presskonferensen efter matchen var Roddick helt under isen, men levererade ändå något av det bästa som sagts enligt mig. Det är inte bara till tennisen man kan använda hans ord, utan det är ju lite detsamma med tex mitt liv just nu.

Följande Roddick citat har klippts ut från Patrik Rosenholms blogg:

"Im going to try to keep fighting. I'm going to try to keep working. That's what I could on a daily basis. I wake up and work my butt off on a daily basis. I'm going to continue to do that.

I'm going to try to take this like a man as much as I can. He outplayed me. Ha played a lot better than I did tonight. He deserves all the praise that he gets, not only for how he plays, but how he handles himself. Get up tomorrow, look forward."

Så otroligt bra sagt!

Kommentarer
Postat av: Jolle

Sjukt bra sagt. Han är värd att vara nummer 3 i världen. Han, Nadal och Federer är alla tre extremt ödmjuka!

2009-03-12 @ 13:02:34
URL: http://viklundk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0