Sicken dag

Har sett ungefär 10 timmar tennis idag. Kan man ha en mer perfekt dag? Nej, inte som singel iaf. Synd bara att inte Vinci fick vinna sin match. Killen spelar ju så skönt! Det är verkligen som en orgasm att se honom spela. När han springer runt med sin vänsterslägga. Ohhhh!

 

När Vinci höll sin serve fram till 4-1 i tredje set spelade han ett närmast perfekt game. Dem tre första bollarna var klockrena, och efter varje boll tittade jag mot Wilander på bänken, och jag blev så sjukt varm inombords när jag såg hur glad han var. Hur lycklig han såg ut att vara. Han njöt verkligen av att se hur bra Vinci spelade, och hur löjligt det än låter fick det mig att verkligen inse en sak: Det viktigaste är faktiskt inte hur man själv mår, utan hur dem man bryr sig om mår. Hur ens omgivning mår. Visst, jag hade ingenting alls att göra med att Wilander såg så lycklig ut, men jag blev ändå varm av det. I fortsättningen ska jag leva utefter att försöka få andra att må bra. Mår den jag bryr mig om bra så spelar det inte lika stor roll hur jag själv mår, för mår den personen bra mår jag bra.

Visst, det är skönt att få, men det finns ingenting som går upp emot att ge.



Lite roligt idag efter första singelmatchen: Ca två minuter efter att sista bollen är slagen är jag inne på toan. Precis när jag är på väg ut kommer Fidde Rosengren tätt följd av Jonas Björkman inkutandes likt Bolt för att slå en drill. Ytterligare två minuter senare sitter jag i pressrummet och ser dessa båda herrar i tv-rutan framför mig i full färd med att intervjua ToJo. Snabba puckar i tv-världen kan man lugnt säga!

Sådär! En lång dag är till ända. Dags att krypa till kojs. Fick av någon anledning en dubbelsäng i mitt enkelrum. Synd att man inte har någon att dela den med. Eller det kanske fanns en förhoppning hos receptionisten om en liten invit? Kanske värt att gå ner och höra efter...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0