Jag ger svaren - ni ställer frågorna

Här kommer svaren till de frågorna som ställts till mig:

Varför hoppade du av gymnasiet?
För att jag dels inte hade motivationen kvar för att läsa, och dels för att vissa av kurserna jag hade kvar ansåg jag att jag inte hade någon chans att klara av. Jag är knappast stolt över att inte ha gått ut gymnasiet, men nu är det som det är och i dagsläget har jag inget sug av att börja läsa igen.

Har du körkort?
Nej, det har jag inte. Men har börjat ta tag i den här biten nu, så min förhoppning är att ta det någon gång nu i vår.

Var jobbar du?
Jag jobbar som tennistränare i Mölndals TK samt skriver för Tennismagasinet.

Har du slutat satsa på din egna tennis?
Ja, jag la ner min egna tennis i mitten av förra sommaren kan man säga.

Varför la ni ner DTL?
För det tog för mycket tid, och vi tappade motivationen lite när vi kände att sidan inte skulle kunna bli större än vad den var. Plus att jag idag tycker det är roligare att få skriva om lite annat än tennis också, så i dagsläget gillar jag den här bloggen mera. Men det var en riktigt rolig tid med DTL - sidan öppnade helt sjukt många dörrar!

Vad säger dina föräldrar om att du slutat skolan och så?
Vad ska dem säga? De var inga glada miner när jag berättade att jag skulle hoppa av, och mor min ligger dagligen på mig om att jag borde börja ta tag i den igen. Men samtidigt - jag är 20 år, tar mina egna beslut och är övertygad om att jag kommer klara mig även utan gymnasieutbildning. Finns med andra ord inte så mycket mina päron kan göra åt det.

Hur lång är du?
Jag är 173 goa cm lång ;)

Vad ska du göra i sommar?
Inte helt klart ännu, så vill inte säga för mycket. Men klart är att det kommer bli x antal veckor på ett camp i USA där jag ska jobba som tränare. Sedan finns det lite andra planer utöver det, men ingenting av dessa är klara ännu, så då har jag lärt mig att det är bättre att inget säga.

Kommentarer
Postat av: G

"...dels för att vissa av kurserna jag hade kvar ansåg jag att jag inte hade någon chans att klara av."



Jag känner inte dig bra men tillräckligt väl för att veta att du tillhör de 30 % mest begåvade svenska 89:orna. Du skulle kunna klara av vilken gymnasiekurs som helst. Det är så dumt att inte gå klart med de förutsättningarna.

2009-03-23 @ 04:21:31
Postat av: Linus Eriksson

Jag lovar, jag hade inte klarat det... Men kul att du ser med så goda ögon på mig:D



Sen är skolan inget bevis på hur begåvad man är enligt mig, så den statistiken bör man nog relatera till i andra situationer...

2009-03-23 @ 06:28:55
URL: http://limpasterix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han har bara helt enkelt ambition till att stå och knega i sveriges äckligaste tennishall, svårare än så är det inte

2009-03-23 @ 23:01:56
Postat av: jennie the fat one

hur snygg tycker du att du själv är på en skala 1-10, svara ärligt.

vilken kändis tycker du att du är lik? motivera ditt svar.



seriöst ofta inte jag lät riktigt smart där xD

2009-03-24 @ 13:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0