Synd att du är så söt

Senaste veckan har den här låten spelats på repeat i mina hörlurar. Har svårt att tro att någon annan människa lyssnat på någon annan låt lika mycket som jag lyssnat på den senaste veckan.

Efter en 30-40 spelningar kände jag för att föra detta mästerverk vidare. Gabriel råkade vara inloggad och blev det självklara valet. Efter fem-sex minuter svarar han:

Rätt bra, men varför är det synd att hon är söt? Visst, den är skön, men det skulle ju inte skadat om det fanns en röd tråd i låten.

Så då fick jag, med 190 slitna högstadiepoäng i bagaget, lugnt och sansat förklara för högskolestuderande Gabriel varför personen i låten tycker det är synd att hon är söt:

Han är galet kär i en tjej, men känslorna är dessvärre inte besvarade. Vad han än gör så kan han inte sluta tänka på henne, och en stor anledning till detta är att hon är så galet söt. Hade hon inte varit så söt hade det kanske varit enklare att komma över henne. Detta är anledningen, gott folk, till att det är så synd att hon är så söt!

Texten i sin helhet finns HÄR.

På tal om mig - jag och Dilf skrev i början av sommaren en egen låt som vi sedan spelade in. Den handlar om vår förra hemsida, www.downtheline.se, och går att lyssna på HÄR.

Kommentarer
Postat av: YCV

hjälp finns att få!

2009-02-18 @ 21:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0