Baked Alaska

Igår testade jag en ny smak av de omtalade Ben&Jerry-glassarna. "Baked Alaska" stod på schemat, vilket betydde att jag verkligen satte B&J på prov då jag normalt sett har svårt att se tjusningen i vaniljglass. Dock - B&J slår mig med häpnad! Glassen var verkligen god, och jag börjar nu på allvar inse att jag håller på att fastna i B&J träsket!

Baked Alaska: 4 Limpasterixar.



Vad jag kan utläsa av B&J's hemsida så finns det tolv olika smaker. Jag ska testa alla.

Chocolate Fudge Brownie - Done
Baked Alaska - Done
Chocolate Macadamia
Cheesecake Brownie
Caramel Chew Chew
Bohemian Raspberry
Half Baked
Cooie Dough
Strawberry Cheesecake
Vanilla Toffee Crunch
Chunky Monkey
Fish Food

Finns två Sorbetsmaker också, men Sorbetglass är sådär, så skiter nog i dem.


Kommentarer
Postat av: en boll och en bana

bohemian rapsody = meningen med livet

2009-04-28 @ 10:21:20
Postat av: chantalle

Linus vännen, jag som expert av B&J måste påpeka att din Fish food är felstavad och stavas med "Ph" - alltså Phish food, och att du glömde den glassen med dinosaurier i och den heter "fossil Fuel"

2009-04-28 @ 11:32:34
URL: http://thechantalle.blogspot.com
Postat av: Colle

Det ska vara "Phish Food" inte "Fish Food"

2009-04-28 @ 14:22:58
Postat av: G

Mkt lustigt att dessa glassar börjar bli populära i Sverige nu. Som utvandrad svensk ar jag nyfiken pa hur mycket de kostar i Svedala och vilka storlekar som säljs?

2009-04-28 @ 15:42:34
Postat av: isabelle

Chunky monkey är bäst den MÅSTE du testa linus=)

2009-04-28 @ 22:41:59
Postat av: Jolle

Tja, en snabb fundering, hur tror du att Linus för ca 2 år sen skulle ha reagerat om han träffade dagens Linus? Frossar i glass, dricker cola, lagt ned tenniskarriären, gymmar hårt, frossar i brudar osv.



Ett intressant möte skulle det helt klart bli!:D

2009-04-28 @ 22:55:27
URL: http://www.hotmale.com
Postat av: Linus Eriksson

Du har en poäng Jolle;)



Hm, dem kostar 50kr typ och storleken är jag dålig på, men hyfsat stora är dem.

2009-04-29 @ 08:58:39
URL: http://limpasterix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0